ارزیابی ظرفیت سلول های بنیادی مزانشیمی در ترمیم آسیب ترومای برای نخستین بار در كشور
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، 'محمدعلی خلیلی' جنین شناس و استاد راهنمای این بررسی در این باره افزود: ضربه یا ترومای مغزی( (TBI )یك علت عمده مرگ و میر جوانان در تصادفات، زلزله و حوادث دیگر است كه می تواند تخریب عصبی را موجب شود.

وی ادامه داد: طبق آمار به دست آمده در سال 2005، TBIسالانه 5/1 میلیون نفر را درآمریكا تحت تأثیر قرار می دهد و 3/5 میلیون نفر با ناتوانی جسمی به دلیلTBI زندگی می كنند.

وی تصریح كرد: در كشورهای در حال توسعه نظیر ایران، با توجه به جوان بودن تركیب جمعیتی و ازدیاد وسایل نقلیه، آمار تصادفات به همراه ضربه مغزی در حال افزایش است.

خلیلی اضافه كرد: در مطالعه ای كه در ایران در سال 1380 بر روی 993مورد ضربه مغزی انجام گرفت، مشخص شد كه بیش از 73% از ضربات مغزی مربوط به مردان و بقیه مربوط به زنان است. همچنین تقریباً نیمی از كل ضربات مغزی ایجاد شده در اثر وسایل نقلیه مربوط به موتورسیكلت بوده است.

وی ادامه داد: روش رایج درمان این نوع بیماری ها، درمان ترومبولیتیك پروسه های جراحی برای ترمیم ضایعات رگی است اما درصد كمی از بیماران امكان بهبودی مؤثر را در این درمان ها دارند.

وی افزود: در این طرح تأثیرMSCs بر ترمیم دو گروه از سلول های مغزی (سلول های نورونی و آستروسیت) بررسی شد.

اجتمام**9105**1569**





:: برچسب‌ها: باند , نقاشی های دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 423
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: